envai çeşit zırvalar kütüphanesi

17 Nisan 2012 Salı

Moby Dick Üstüne Kafa Patlatmalar




-Cinayetler olmasa ne yapardınız?

+Biliyo musun bazı ülkelerde yılda sadece bir iki tane cinayet işleniyomuş. Yani intihar sayısı cinayet sayısından daha fazlaymış.
-Öyle bir yerde yaşamak ister miydin?
+Hiç düşünmedim, bilmiyorum. Sen?
-İsterdim.
+Niye?
-İntihar etsem istatistik olurdum en azından.
+O ne demek be?
-Yani kimse niye intihar ettin demezdi. Olağan olurdu.
+Senin için cinayet olağan mı?
-Yani insan hayatında ki hiçbir kırılma noktası olağan değildir tabii ki. Sen hiç düşündün mü?
+Neyi?
-Ölmeyi...Çok acayip birşey değil mi?
+Yoo.
-İnsana hiç ölmücekmiş gibi geliyor. Sana da öyle geliyor mu?
+Yoo.
-O kadar ceset görsem ben de alışırdım. Genel konuşuyorum. Bana kendimi özel hissettirmeyen tek şey trafik kazaları mesela.
+Trafik kazaları?..Neden?
-E bir sürü insan ölüyo kazalarda. Bir gün kendi isteğim dışında ölürsem o da kazayla olucak herhalde.
+E o zaman sen karşıdan karşıya geçerken dikkat edicen.
-Ediyorum zaten. Önce sola sonra sağa sonra tekrar sola bakıyorum. Ama ben sağa bakarken soldan bir araç gelirse ya da tekrar sola bakarken gelirse?
+O zaman daha hızlı bakıcan.
-Elli ile geliyorsa sıkıntı yok ama yüz yirmi ile geleni ne yapıcaz? Kafamı o kadar hızlı çeviremem ki.
+O zaman sen de üst geçitleri kullanıcan? Ankara'da zaten her yer üst geçit.
-Kimsenin kullanmadığı bir şeyi de kullanmak insanı aptal gibi hissettiriyor.
+Neden?
-Ne biliyim, kalabalığa karışınca dikkat çekmiyosun ya ondan herhalde. Hem sen kendin kullanıyo musun?
+Benim zaten böyle bir problemim yok. Ben bakıyorum öyle, gözüme kestirince geçiyorum.
-Sana özel olmadığını hissettiren şey ne?
+Yunuslar.
-Polis olanlar mı yoksa memeli olanlar mı?
+Memeliler.
-Neden?
+Hani birşey vardı ya böyle, Moby Dick Moby Dick.
-Var da. O balina, yunus değil.
+Hee. Flipper...Bizim mevzumuz flipperladır. Şu Moby Dick'te...Balina olanla...Moby Dick!
-Tamam da bir balina nasıl hissettirdi bunu?
+Ya bu insan var ya hep en büyüğünü öldürmek istiyor. Sırf büyük diye kafası çalışmayan bir hayvanı öldürüyorlar ya sadece efsane olmak için, ben buna takılıyorum işte.
-Ama Moby Dick'in kafası çalışır.
+Çalışır ya. Bir hayvanın kafası ne kadar çalışırsa o kadar çalışır. Bir kelebeğin kafası ne kadar çalışıyorsa o Moby Dick'in de kafası da o kadar çalışıyor.
-İç güdüleri var.
+İnsanın da iç güdüleri var. Zevk için bir hayvanı öldüren bir adam zevk için de gider bir insanı yakar.
-Kaptanın sorunu kişiselmiş biraz zaten. Yani balinanın kendisini küçük düşürdüğünü düşünüyormuş.
+Nasıl ya? Bir insanla bir hayvanın kişisel bir problemi olmuşsa o adamdan hayır gelmez artık.
-Romanının yazarını biliyor musun?
Yok ben filmini seyrettim.
-Melville. Adama sormuşlar yani bu balina neyi temsil ediyor demişler.
+Bir s*ki temsil etmiyor bence.
-Öyle demiş zaten. Yani ben bir deniz romanı yazdım demiş. Ama herkes balinanın birşeyi temsil ettiğine inanmak istiyor işte tanrı, kapitalizm...Ama aslında kaptanın savaşı bunlarla yani balinayla falan değil.
+Şimdi o kaptan yavaş savaşıcak. Ben öyle bilmem he. Ben sadece şunu bilirim. Okyanusun ortasında yalnız bir adam zavallı bir balığı avlıyorsa o adam artık adam değildir bence.
-Balık yemeyi seviyorsun ama.
+Hayatım boyunca balık yedim ama balina hiç yemedim mesela.
-Küçük olunca sorun olmuyor mu?
+Ben sana ne diyorum sen anlıyor musun beni? Ben diyorum ki bu insanın doğasında var. Tamam eyvallah da ben zevk için öldürmekten bahsediyorum.
-Kimse zevk için öldürmez. Hep bir neden vardır.
+Hitler de aynı şeyi söylemiş.
-Sen nereden biliyorsun?
+E sen söyledin ya.
-Birini öldürmek var bir de milyonlarcasını öldürmek var. Fark var arada.
+Şimdi bu balinayla sorunlar yaşayan biri milyonlarca insanla da sorunlar yaşayabilir. Ben bunun altını çizmek istedim sadece.
-Moby Dick senin için de soykırım kafasını temsil ediyor demek ki.
+Benim için hiçbir kafayı temsil etmiyor o Moby Dick. Sadece özel olmadığımı hissettiriyor.
-Beni affettin mi?
+Sen karşıdan karşıya geçerken dikkat et. Ye şu balinayı.









0 yorum:

Yorum Gönder

ee, ne dersin? :